Cele 100 de autobuze electrice sunt pregătite pentru livrare din China și vor ajunge la STB în noiembrie, spune viceprimarul Bujduveanu într-o postare de pe Facebook
„Cele 100 de vehicule sunt pregătite în acest moment pentru a fi livrate către Capitală. Autobuzele au 12 metri lungime, autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat. Digitalizat. Modern. Avantajos. Acesta este noul transport public din București”, spune viceprimarul Capitalei.
Inițial, în decembrie 2022, a fost desemnată câștigătoare oferta turcilor de la Karsan, cu 293 milioane lei. BMC a depus însă contestație, care a fost admisă în februarie 2023. Prin urmare, Primăria Capitalei i-a desemnat câștigători pe turcii de la BMC. Licitația a fost lansată acum un an de PMB, care era dispusă să ofere maxim 304 milioane lei pentru autobuze. Bucureștiul a primit șase oferte la licitația pentru achiziția a 100 de autobuze electrice. Ofertele veneau de la Mercedes Benz Trucks & Buses România, polonezii de la Solaris, turcii de la Otokar, Karsan și BMC și de la New Kopel, importatorul israelian al autobuzelor chinezești Byd. BMC Truck&Bus este un producător și distribuitor de autobuze cu o facilitate de producție la Ciorogârla, lângă autostrada București-Pitești, controlat de familia Kilic, respectiv de oamenii de afaceri turci Kilic Sinan, Kilic Erhan şi Kilic Hakan. În 20 de ani, vânzările de autobuze și camioane ale BMC s–au ridicat la peste 4.000 de unități.
Este evident că această mișcare este mai mult decât necesară. Aproximativ două treimi din cele 1.530 de autobuze ale STB au depășit durata normală de funcționare și au norme de poluare învechite. Cu introducerea acestor noi autobuze electrice, Bucureștiul se așează pe harta orașelor care iau măsuri serioase în lupta împotriva poluării și a schimbărilor climatice.