Viitorul limuzinelor electrice sport: Volkswagen ID.X Performance

Volkswagen intensifică concentrarea asupra vehiculelor electrice, iar cu conceptul ID. GTI deja remarcat în München, brandul se pregătește să redefinească performanța în domeniul vehiculelor electrice. La show-ul ID. Treffen din Locarno, Elveția, compania a dezvăluit un nou concept care taie respirația — ID.X Performance.

Bazat pe sedanul ID.7, ID.X Performance transformă aspectul mașinii în ceva radical diferit. Partea din față se laudă cu un makeover radical, care include un grilaj mare negru la baza bării față și ventilație potrivită în fiecare colț. Difuzoarele din fibră de carbon și banda roșie în stil GTI nu sunt doar elemente estetice — ele îmbracă întregul vehicul, adăugând la alura sa sportivă.

Partea din spate are un spoiler masiv plasat pe capacul portbagajului, care este, de asemenea, învelit în aceeași bandă roșie care curge din față până în lateral.

ID.X Performance este proiectat având în minte sportivitatea. Utilizând arhitectura MEB care stă la baza aproape tuturor modelelor electrice moderne de la VW, mașina oferă 550 de cai putere (411 kW) cu ajutorul a două motoare electrice. Volkswagen a echipat un motor sincron pe puntea din spate și unul asincron pe puntea din față, oferind sedanului tracțiune integrală. Exploziile scurte de putere sunt gestionate fără efort prin funcția Boost, controlată de pe un ecran de 17 centimetri de pe consola centrală.

Managerul de Dinamică al Vehiculului (Vehicle Dynamics Manager) controlează cuplul și gestionează de asemenea funcționarea blocării diferențialului punții din spate, oferind o experiență de condus stabilă și controlată.

La fel ca omologul său ID.7, conceptul ID.X Performance oferă încărcare rapidă DC la 200 kW. Sedanul electric are o baterie cu o capacitate de 84,8 kW.

La interior, scaunele sunt realizate din fibră de carbon și oferă suport optim chiar și în timpul unei conduceri dinamice. Pentru a menține atmosfera sportivă, vehiculul electric a primit, de asemenea, elemente cu accente roșii.

Deși nu există o confirmare că acest concept va ajunge vreodată în producție, VW a dat deja un teaser prin modelul ID.7 GTX mai fierbinte, cu accente agresive și aerodinamică îmbunătățită. ID7 Ediția 1st este deja disponibilă pentru comandă, cu prețurile următoare:

  • 62.300 de euro, inclusiv TVA, pentru versiunea 1st Edition
  • 67.150 de euro, inclusiv TVA, pentru versiunea 1st Edition Plus
  • 68.300 de euro, inclusiv TVA, pentru versiunea 1st Edition Max

ID7 pentru piața europeană este produs la fabrica Volkswagen Emden.
Pentru piața din România, merită menționat că primul sedan complet electric de la Volkswagen, ID7, poate fi deja comandat, cu prețuri începând de la 53.300 de euro, inclusiv TVA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *